11
آذر

معرفی سبک مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی بخشی از هنر معاصر است، که بیانگر روحیات، خلقیات و شخصیت هر فرد می‌باشد. وقتی تصمیم به ساخت یک آپارتمان و یا بازسازی منزل خود می‌گیریم، پس از اتمام مراحل ساخت و تغییر معماری آن، دغدغه اصلی ما سبک داخلی خانه می‌باشد که امروزه اهمیت بسیاری به آن داده می‌شود. از دیرباز، زیبایی نقش بسیار پر رنگی در خانه‌های ایراینان ایفا می‌کرد که امروزه اهمیت به آن بیشتر شده است و افراد سعی می‌کنند سبک مخصوصی را در طراحی داخلی دکوراسیون خانه خود داشته باشند که نشان دهنده شان و شخصیت آن‌ها ‌می‌باشد. یکی از این سبک‌های پرطرفدار در طراحی داخلی دکوراسیون، سبک مدرن است. ما تصمیم گرفتیم برای آشنایی کامل شما با سبک مدرن در طراحی داخلی دکوراسیون، این سبک را به شما معرفی کرده و ویژگی‌ دکوراسیون سبک مدرن را برای شما بازگو کنیم.

تعریف سبک مدرن

پیش از معرفی سبک مدرن، ابتدا باید در خصوص معنی لغوی واژه مدرن اطلاعاتی کسب کنیم. واژه مدرن در واقع به معنای نو و جدید است؛ یعنی هر چیزی که به تازگی مد شده باشد را مدرن می‌گویند. اما مدرن در طراحی معنای متفاوتی را دارا می‌باشد. در حقیقت، اگر بخواهیم سبک مدرن در طراحی داخلی را در یک کلمه خلاصه کنیم، بهترین و کوتاه ترین توصیف برای ای سبک، سادگی می‌باشد.

تعریف سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

منظو از سبک مدرن در طراحی داخلی، یک دوره خاص است که تاریخ را به پیش و پس از خود تقسیم می‌کند. این سبک از حدود قرن بیستم، یعنی دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ رواج پیدا کرد و پس از جنگ جهانی دوم در آمریکا رونق گرفت.

در طراحی دکوراسیون مدرن تقریبا هر کاری ممکن است چرا که طراحی دکوراسیون مدرن همواره در حال رشد و تکامل است. گرچه حهت ابداع طراحی داخلی مدرن و یا ایجاد سبک جدیدی از دکوراسیون مدرن مستلزم دانش معماری و درک هنری بالایی است اما با کمی دانش و ذوق می‌توان در بین سبک‌های طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن دست به تلفیق زد.

ویژگی سبک مدرن در طراحی داخلی دکوراسیون

“شکل از عملکرد تبعیت می‌کند” این یکی از مهم ترین ویژگی و اصولی است که دکوراسیون‌های داخلی مدرن را مدیریت می‌کند. با استفاده از اصول و قواعدی که در سبک مدرن پیروی می‌شود، نه تنها خانه شما زیباتر به نظر می‌رسد، بلکه اگر در خانه‌های کوچک و نقلی آپارتمانی زندگی کنید و از این سبک برای تزیین دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده نمایید فضای خانه شما بزرگ تر هم نشان داده می‌شود و به صورت کاربردی می‌توانید از تمامی قسمت‌های خانه استفاده کنید.

یکی از مهم ترین عناصر در طراحی داخلی مدرن، شکل یا همان فرم است. به همین دلیل در این سبک بر خلاف طراحی داخلی سبک کلاسیک از خطوط ساده و بی آلایش برای دوری از تزیین و تجمل زیاد، استفاده می‌کنند و هیچ گونه خطوط منحنی و جزئیات غیر ضروری در آن استفاده نمی شود.

ویژگی دکوراسیون سبک مدرن

از این رو در سبک مدرن، در عین آرامش بخش بودن فضا و زیباتر شدن وسایل، فضایی که در اختیار قرار دارد عملکرد گرایی بیشتری داشته باشد. به عبارتی مهم ترین ویژگی بارز در دکوراسیون به سبک مدرن، تاکید بر برعقلانیت، عملکردگرایی، نظم، نوگرایی و جهانی بودن می‌باشد. تمام ویژگی‌ های فرمی و عملکردی در طراحی داخلی مدرن هم برای رسیدن به این اهداف است. با توجه به همه این موارد هدف نهایی سبک مدرن خلق اثر یا محصولی است که زیبا، با دوام و تا حد امکان ارزان باشد. این کار باعث می‌شود تا در خانه، فضایی گرم، دلنشین، شیک و به دور از هر گونه در هم ریختگی و تجمل ایجاد شود.

در پی معرفی ویژگی دکوراسیون سبک مدرن ناگفته نماند که از دیگر ویژگی‌ های اساسی این سبک، کاربردی بودن وسایل خانه می‌باشد. طبق این ویژگی، انتخاب و چیدمان مبلمان و دکوریجات باید هدفمند باشد و اگر ضرورتی در استفاده از آن‌ها نیست، باید کنارشان گذاشت.

جزئیات دکوراسیون داخلی در سبک مدرن

·        متریال و بافت در سبک مدرن

متریال و بافتی که در سبک مدرن استفاده می‌شود اغلب از چوب و پلاستیک می‌باشد. که معمولا طراحان روی چوب‌های طبیعی از پوشش مات رنگی استفاده می‌کنند تا رگه هایی که در روی چوب وجود دارند محو شوند.

از دیگر مواد و مصالحی که در فضاهای داخلی مدرن از آن استفاده می‌کنند فلزات براقی مانند استیل ضد زنگ می‌باشد. فلزات درخشان و براق مانند کروم و استنلس استیل یکی از عناصر پرکاربرد در سبک مدرن می‌باشند.

متریال دکوراسیون سبک مدرن

بافت دکوراسیون سبک مدرن

·        ترکیب رنگ در سبک مدرن

با توجه به سادگی سبک مدرن، رنگ‌های خنثی بهترین گزینه برای دکور فضای داخلی خانه می‌باشند. استفاده از یک رنگ ملایم و مات در کنار رنگ‌های خنثی، و ترکیب بندی‌های نامتقارن از شاخصه‌های اصلی این سبک است و استفاده از رنگ سفید یا طوسی و خاکستری از بهترین گزینه‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن می‌باشد.

ترکب رنگ در طراحی داخلی مدرن

·        نورپردازی در سبک مدرن

نورپردازی در میان ایده‌های مختلف، بسیار حائز اهمیت است. نورپردازی شامل نصب تعدادی آینه، استفاده از پنجره‌های بزرگ، لوستر‌ها و یا آباژور‌ها می‌باشد.

در سبک مدرن در طراحی داخلی غالبا از نورپردازی پراکنده و یا در اصطلاح طراحان نورپردازی، از اسپات لایت استفاده می‌کنند. همچنین برای دلنشین تر شدن فضا وکاهش کنتراست نوری استفاده از لامپ‌های هالوژنی نیز در این سبک بسیار رایج می‌باشد.

نورپردازی در سبک مدرن

نورپردازی در دکوراسیون مدرن

·        المان‌ها و وسایل تزئینی در سبک مدرن

امروزه در بسیاری از فضاهای مدرن از اشکال هندسی استفاده می‌شود زیرا استفاده از این الگوها باعث می‌شود فضای داخلی خانه شما کاملا منظم و مرتب به نظر برسد. استفاده از اشکالی مانند مربع و مستطیل در سبک مدرن بسیار مرسوم می‌باشد. و اگر قرار باشد از منحنی‌ها استفاده شود، منحنی‌های نرم و خطوط صاف و مستقیم و صفحات شبکه ایبه کار برده می‌شود. علاوه بر آن شکل‌های بیضی و دایره ای مانند هم می‌توانند کاربرد زیادی در طراحی داخلی مدرن داشته باشند.

وسایل تزییی در سبک مدرن

المان های دکوراسیون سبک مدرن

کلام آخر

ما با معرفی سبک مدرن در طراحی داخلی قصد داشتیم کمک شایانی به شما در خصوص دکوراسیون داخلی کرده باشیم تا بتوانید سبک مورد نظر خود را با آگاهی کامل در خانه و فضای دلخواه خود به کار ببرید. آشنایی با سبک دکوراسیون مدرن قطعا می‌تواند به شما در داشتن خانه ای نو و متفاوت کمک کرده و سبب ایجاد حسی دل انگیز در شما شود. برای اجرای سبک مدرن حتی در خانه ای با متراژ کم می‌توانید از تیم شارین نیز راهنمایی بگیرید و طراحی داخلی خانه خود را به این مجموعه حرفه ای بسپارید، برای همکاری با شرکت جهان ساخت شارین، می‌توانید با شماره ۹۱۰۰۷۰۰۵_۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.