نصب دیوارپوش و کاغذ دیواری چوبی و pvc | کاغذ دیواری | شارین آرک | 91007005-021

نصب دیوارپوش و کاغذ دیواری

شارین آرک > خدمات > نصب دیوارپوش و کاغذ دیواری

نصب دیوارپوش و کاغذ دیواری

 

نصب و اجرای دیوار پوش یکی از راهکار های متنوع در جهت زیبا سازی و مدرن سازی خانه است. دیوار پوش ها دارای مدل ها و طرح های گوناگونی هستند و انواع مختلفی دارند که بسته به نوع سلیقه ی شما و دکوراسیون داخلی منزل مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در انتخاب نوع دیوار پوش به ویژگی های آن ها و خصوصیات محل مورد استفاده باید دقت کرد. شرکت شارین آرک متخصص در زمینه اجرای دیوارپوش سالن های همایش و سینما ، انواع کاغذ دیواری و … است و شما می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۰۰۶۹۲۴ تماس بگیرید . 

انواع دیوار پوش و روش نصب و اجرای آن

نصب دیوار پوش چرمی

دیوار پوش های چرمی معمولا در سه دسته ی رولی،پنل و تایل هستند.از این دیوار پوش ها در زمانی استفاده می شود که کل دیوار هدف بوده و بخواهیم تمام یک دیوار را پوشش دهیم. در جهت نصب دیوار پوش چرمی می بایست ابتدا زیر سازی به خوبی انجام شود. روش نصب دیوارپوش چرمی رولی معمولا نسبت به همه ی این ها راحت تر بوده و همانند کاغذ دیواری صورت می گیرد. دیوار پوش چرمی معمولا باید پس از زیر سازی به دیوار پیچ و رول پلاک شود.

نصب دیوار پوش چوبی

دومین دسته از دیوار پوش ها، دیوار پوش های چوبی هستند. این دسته از دیوار پوش ها معمولا پرکاربرد بوده و برای خانه هایی با سبک سنتی استفاده می شود. برای نصب دیوارپوش های چوبی می بایست آن ها را برش دهید. برای این کار به یک اره ی مدور نیازمند هستید. شیوه ی نصب دیوار پوش های چوبی دقیقا همتراز با ساختمان است. برای نصب دیوارپوش های چوبی از داربست استفاده شده و برای اتصال آن به دیوار نیز از میخ های فولادی که ضد زنگ باشد استفاده می گردد. دیوار پوش های چوبی به همراه نصب کفپوش چوبی ترکیب زیبایی را در فضا ایجاد می کنند .

نصب کاغذ دیواری و دیوارپوش

اجرای دیوارپوش سه بعدی

سومین دسته از دیوار پوش ها دیوار پوش های سه بعدی هستند. این دسته از دیوار پوش ها نسل جدیدی از دیوار پوش بوده و در خیلی از خانه های شیک و مدرن امروزی به چشم می خورد. اگر این دیوار پوش را برای منزل انتخاب نموده اید باید دردسر های نصب و تمیز کردن آن را به عهده بگیرید. اما زیبا بودن آن ها موجب می شود تا این عیب پوشانده شود. مرحله ی اول برای نصب دیوار پوش سه بعدی آماده سازی سطح است. در این مرحله می بایست سطح را از هر نوع آلودگی پاکسازی نمایید. در دومین مرحله خطی که قرار است دیوارپوش روی آن چسبیده شود را مشخص نموده و سپس با استفاده از چسب پنل ها را می چسبانیم. چسب مورد نیاز برای این کار استفاده از چسب های صنعتی است. پس از آن پنل ها را به روش گفته شده تک به تک نصب کرده و برشکاری های لازمه را در صورت نیاز انجام می دهیم. برای این که بتوانید عملیات نصب با کیفیت تری داشته باشید می توانید از لایه ی آستر بر روی دیوارپوش استفاده نمایید و در آخرین مرحله عملیات رنگ کاری و درزگیری انجام می شود.

دیوار پوش طرح سنگی

چهارمین دسته از دیوارپوش ها دیوار پوش های طرح سنگی هستند که جذابیت خاص خود را دارند. این دیوارپوش ها با نام های دیگری به نام دیوارپوش کامپوزیت نیز معرفی می شوند. برای نصب دیوار پوش سنگی و یا کامپوزیت باید ورق های کامپوزیت مورد نظر را خریداری نمایید. پس از آن می توانید وارد مرحله ی اندازه گیری شده و محل مورد نظر را ارزیابی نمایید. در مرحله ی بعد می بایست زیر سازی لازم در جهت نصب دیوار پوش  طرح سنگی را انجام دهید. اما روش نصب کامپوزیت های طرح سنگی بر روی دیوار توسط دریل کاری انجام می شود. از این رو توسط دریل ورق های کامپوزیتی را بر روی دیوار زیر سازی شده نصب کرده و سپس توسط بتونه کاری باید شیار ها و مکان های دریل کاری شده را بپوشانید این عملیات سبب زیبا تر شدن و تمیز تر شدن کار خواهد شد. آخرین اقدام نیز رنگ کردن دیوار پوش سنگی است.

اجرای دیوارپوش سنگی

این دسته از دیوار پوش را برای محیط هایی نظیر قسمت نشیمن و فضای پشت تلوزیون بیشتر اجرا می کنند. مقاومت بالای دیوار پوش های سنگی موجب می شود تا برای مکان های زیادی بتوان از آن ها استفاده نمود. در جهت نصب این دیوارپوش می بایست ابتدا سطح مورد نظر را به چسب سیمان آغشته نمایید. پس از انجام این امر دیوار پوش های سنگی را به ترتیب بر روی دیوار قرار داده و برای ثبات آن از میخ های تثبیت استفاده کنید.

نصب دیوار پوش کاغذی یا کاغذ دیواری

دیوار پوش کاغذی همان کاغذ دیواری است که روش نصب خیلی پیچیده ای نخواهد داشت. امروزه کاغذ دیواری ها در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارند. برای نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار کار سختی در پیش رو ندارید. تنها کافیست با استفاده از چسب دیوار را آماده ی قرار گرفتن کاغذ دیواری کرده و سپس به آرامی کاغذ دیواری ها را به رنگ آغشته کنید. سپس تمامی آن را بر روی دیوار بچسبانید. راحتی نصب و  سرعت نصب بالا همچنین داشتن طرح ها و مدل های گوناگون که همه سلایق و هر نوع سبک دکوری را در بر می گیرد باعث شده تا برای تغییر دکوراسیون و بازسازی خانه های قدیمی گزینه مناسبی باشد .

اجرای دیوار پوش

نصب دیوار پوش پی وی سی

یکی از خاصیت های برجسته در این دیوارپوش ها قابل شست و شو بودن آن ها و مقاومت بالای دیوار پوش هاست. برای نصب دیوار پوش پی وی سی ابتدا باید سطح مورد نظر را کاملا صاف و پاکیزه نموده و با کمک پیچ و مهره آن ها را به یکدیگر متصل می کنیم. این روند در جهت افزایش مقاومت و طول عمر بالای دیوار پوش های پی وی سی مورد نیاز می باشد. پس از انجام این مراحل می بایست قرنیز ها را نصب نماییم.

اجرای دیوارپوش اکوستیک

شاید با شنیدن نام این دیوارپوش کاربرد آن را بدانید . از دیوار پوش اکوستیک برای سالن های آمفی تئاتر و یا جلسات استفاده می شود. خاصیت مهم آن ها جذب صوت می باشد. در جهت نصب این دیوار پوش ها می بایست ابتدا سطح را صاف کرده و جهت پیشگیری از آسیب رساندن به دیوار زیر سازی لازم را انجام می دهیم. به طوری که نیاز به نصب پانل دیواری داریم. در مرحله ی بعد اکوستیک ها را برش داده و آن را بر روی پانل های گذاشته شده روی دیوار نصب می نماییم. برای نصب آن ها می توانید از لوازمی مانند میخ و یا چسب استفاده کنید.

به کمک نیاز دارید؟