05
آبان

انتخاب رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک

دغدغه همه ما مشکل کمبود فضای خانه می باشد. با کوچک شدن خانه ها، فضا های داخل خانه مثل آشپزخانه بسیار محدود تر شده. این یعنی باید از فضای کم، بهترین و مفید ترین استفاده داشته باشیم. آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های خانه است. طبیعتا طراحی کابینت آشپزخانه هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نکته ای که باید در نظر بگیریم انتخاب رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک می باشد. اینکه چه رنگی را برای کابینت آشپزخانه انتخاب کنیم که زیبا و در عین حال بهترین رنگ باشد تا حدودی به سلیقه و علاقه ی ما بستگی دارد اما وقتی آشپزخانه کوچک باشد ترجیح همه افراد رنگ هایی است که باعث بزرگ تر جلوه دادن آن شود. بنابراین در این مقاله همراه شارین آرک باشید تا نکاتی را جهت انتخاب بهترین رنگ کابینت در آشپزخانه کوچک برای شما شرح دهد.

انتخاب رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک

انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

همانطور که همه ما می دانیم آشپزخانه جز مهمی از یک خانه محسوب می شود و کابینت ها جز مهمی از یک آشپزخانه. بنابراین رنگ کابینت می تواند در حال و هوای خانه موثر باشد و همچنین انتخاب درست آن می تواند در بزرگ یا کوچک نشان دادن فضای خانه مخصوصا آشپزخانه تاثیر زیادی داشته باشد.

با توجه به اینکه امروزه فضای عمومی آشپزخانه ها کوچک تر از گذشته شده، شاید قدرت انتخاب ما برای ترکیب رنگ ها در آشپزخانه با محدودیت مواجه شده باشد. به عبارتی، در آشپزخانه های کوچک، نمی توانید هر رنگی را برای کابینت ها استفاده کنید، زیرا ممکن است نتیجه مطلوبی را دریافت نکنید.

انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

هر چه فضای آشپزخانه شما کوچک تر باشد، انتخاب رنگ مناسب برای کابینت ها، دشوار تر و حساس تر خواهد بود زیرا باید سعی شود آشپزخانه دلباز بودن خود را کماکان حفظ نماید. در عین حال بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک، رنگ هایی هستند که باعث می شوند، آشپزخانه شما بزرگتر و دلباز تر به نظر برسد:

·        کابینت رنگ خاکستری روشن

خاکستری روشن محبوب ترین رنگ دکوراسیون آشپزخانه است و برای آشپزخانه های کوچک انتخاب بسیار خوبی است. رنگ خاکستری خود به تنهایی به قدری تاثیر گذار است که می تواند یک آشپزخانه را تازه، جذاب، مدرن و امروزی نشان دهد البته برای آشپزخانه کوچک باید از تناژ روشن آن استفاده کرد. کارشناسان معتقدند که این رنگ بسیار در بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه کمک خواهد کرد. به علاوه اینکه این رنگ خنثی بوده و به راحتی با دیگر اجزا هماهنگ خواهد شد. لازم به ذکر است که صرف نظر از اینکه دکوراسیون منزل شما سنتی باشد یا مدرن، رنگ خاکستری روشن انتخاب فوق العاده ای برای کابینت جدید خواهد بود.

کابینت رنگ خاکستری

رنگ خاکستری کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

 

·        کابینت رنگ سفید

احتمالا سفید اولین گزینه ای است که برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کوچک به ذهن می رسد، زیرا به آسانی با سایر رنگ ها ترکیب می شود و می تواند برای هر دکوراسیون و فضایی مانسب باشد. رنگ سفید، بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک می باشد زیرا علاوه بر بازتاب نور فوق العاده ای که دارد باعث بزرگ تر دیده شدن و دلبازی فضا نیز می گردد .

سادگی ای که در رنگ سفید وجود دارد نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است. بنابراین آشپزخانه ای به رنگ سفید می تواند قابل تامل باشد. همچنین رنگ سفید نمادی از تمیزی و بهداشت است و کسانی که علاقه مند به ظاهری تمیز و مدرن هستند بهتر است که از کابینت های رنگ سفید در آشپزخانه کوچک خود استفاده نمایند. لازم به ذکر است که برای استفاده از رنگ سفید حتما به این نکته توجه کنید که ایجاد رنگ های متضاد با سفید باعث طراحی نمای زیباتر و دکوراسیون مدرن تری در خانه ی شما می شود.

کابینت سفید در آشپزخانه

کابینت سفید در آشپزخانه کوچک

کابینت سفید در طراحی آشپزخانه

·        کابینت رنگ کرم یا خاکی

رنگ کرم یا خاکی نیز انتخاب خوب دیگری برای کابینت آشپزخانه کوچک می باشد. بهتر است که برای رنگ کابینت آشپزخانه خود از ترکیب رنگ کرم و قهوه ای روشن استفاده نمایید زیرا ممکن است رنگ کرم به تنهایی فضا آشپزخانه را یکنواخت و خسته کننده کند. این رنگ مناسب برای تمامی فضاهای کوچک بوده و علاوه بر زیبایی، به بزرگ تر دیده شدن فضا نیز کمک خواهد کرد. اما اگر شما می خواهید از این رنگ برای کابینت های خود استفاده کنید حتما از مطابقت آن با دکوراسیون آشپزخانه تان مطمئن شوید زیرا اگر رنگ کابینت با رنگ های موجود در دکوراسیون آشپزخانه شما مطابقت نداشته باشد ممکن است دکوراسیون آشپزخانه تان نامطلوب شود.

اگر چه در فضاهای کوچک، دست شما برای انتخاب رنگ کابینت ها و دکوراسیون داخلی آشپزخانهخاکی  کمی بسته است، اما این به این معنا نیست که شما مجبورید آشپزخانه ای داشته باشید که رنگ آن را دوست ندارید. شما با انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک می توانید فضایی خاص و دلنشین برای خود و اعضای خانواده تان فراهم آورید و با بازی رنگ ها در آشپزخانه، سالیان طولانی از نگاه کردن به کابینت های آشپزخانه خود لذت ببرید.

رنگ کرم کابینت آشپزخانه کوچک

رنگ کرم قهوه ای در کابینت آشپزخانه

کلام آخر

پیشنهاد ما این است همیشه برای بازسازی ساختمان، دکوراسیون داخلی منزل خود و آشپزخانه ، همچنین انتخاب مدل و رنگ کابینت ها، با کارشناسان با تجربه در این زمینه مشورت کنید و از نمونه کارهای آن ها دیدن کنید. طراحان داخلی همواره سعی دارند با تکیه بر دانش و متد روز دنیا، بهترین انتخاب را برای منزل شما فراهم آوردند. مجموعه شارین آرک با داشتن طراحان حرفه ای و به روز می تواند در این زمینه بهترین گزینه برای شما باشد. از این رو می توانید برای همکاری با این تیم حرفه ای با شماره ۹۱۰۰۷۰۰۵_۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.