04
خرداد

سبک اسکاندیناوی در طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی دارای سبک های متفاوتی می باشد که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. برخی از این سبک ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته و برخی دیگر برای محیط هایی خاص طراحی شده و به عبارتی ممکن است کمتر مورد توجه و استفاده قرار بگیرند. یکی از سبک های مورد استفاده در دکوراسیون خانه ، سبک اسکاندیناوی می باشد. سبک اسکاندیناوی که یکی از سبک های دکوراسیون داخلی منزل می باشد سبکی بی آلایش می باشد که بسیار در دوره مدرن مورد توجه طراحان قرار گرفته است. اکنون در این مقاله قصد داریم در خصوص ویژگی های سبک اسکاندیناوی در “سالن پذیرایی” ، “آشپزخانه” ، “اتاق خواب” و المان ها و شاخص هایی که این سبک در دکوراسیون داخلی خانه دارد را برای شما عزیزان شرح دهیم.

تعریف سبک اسکاندیناوی

دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی در اوایل قرن بیستم و از بخش شمالی اروپا نظیر کشور های نروژ، ایسلند، سوئد، دانمارک و فنلاند، شکل گرفت. سبک اسکاندیناوی به نوعی نزدیک به سبک مدرن و معاصر می باشد و از سبک های سنتی دکوراسیون از جمله دکوراسیون کلاسیک ، فاصله زیادی دارد.

سبک اسکاندیناوی نهایت هنر و سلیقه را با الهام از طبیعت و عشق در دکوراسیون منزل به تصویر می کشد. به سبک دکوراسیون اسکاندیناوی اثر تقلید یا شبیه سازی نیز گفته می‌شود؛ چرا که این سبک همانند سبک مینیمال ، بر سادگی تاکید داشته و المان های مورد استفاده در این سبک کاربردی و عملگرا می باشند.

طراحی داخلی اسکاندیناوی

ویژگی های سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون

هر سبکی دارای اصول و ویژگی های منحصر به فرد خود است. طراحی اسکاندیناوی نیز دارای اصولی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب رعایت آن ها الزامی است. در ادامه این مقاله به بررسی تک تک اصول اولیه خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

دکوراسیون سبک اسکاندیناوی چه در اتاق نشیمن چه در اتاق خواب و آشپزخانه معمولاً فضای باز و فراخی را به خود اختصاص می دهد. می‌توان گفت این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی ما را به سمت ظرافت در انتخاب وسایل و رنگ‌های روشن و فرم ساده و فضای خالی و باز در محیط سوق می‌دهد  و در این سبک هر جهت با میزان نور مشخصی طراحی می‌شود. بنابراین این حالت به خانه‌ای با دکوراسیون اسکاندیناوی، جلوه‌ای مطبوع و مطبوع و تازه می بخشد و از هرگونه احساس گرفتگی و دلسردی در طول زمستان طولانی و تاریک جلوگیری می کند.

چیدمان به سبک اسکاندیناوی

·        متریال و بافت در دکوراسیون اسکاندیناوی

متریال چوب جایگاه ویژه ای در این سبک دارد و در بیشتر طراحی های این سبک از این متریال استفاده می شود. البته چوب جزء ملزومات محسوب نمی شود اما استفاده از این  متریال با رنگ سفید جذابیت خاصی را برای شما به ارمغان می آورد. برای این که از ایجاد دکوراسیونی خسته کننده جلوگیری کنید می توانید از لوازم فلزی نیز به عنوان عنصری تکمیل کننده در کنار چوب بهره ببرید.

همچنین در سبک اسکاندیناوی از الیاف طبیعی و پارچه هایی با بافت طبیعی مانند پشمی ، پنبه ای و کتان  استفاده می شود.

سالن پذیرایی به سبک اسکاندیناوی

·        ترکیب رنگ در طراحی داخلی اسکاندیناوی

تونالیته رنگ‌های ملایم و مات آبی کمرنگ، خاکستری، سفید و کرمی در تمامی قسمت‌های یک اتاق اسکاندیناوی دیده می‎شود.

در سبک اسکاندیناوی در کنار رنگ سفید شاهد استفاده از برخی رنگ های ملایم مانند نوعی آبی، صورتی، سبز و قهوه ای و نمونه هایی مشابه هستیم تا فضا از سادگی محض خارج شود.

ترکیب رنگ در دکوراسیون اسکاندیناوی

·        نورپردازی در دکوراسیون اسکاندیناوی

نورپردازی به عنوان یک منبع زندگی در نظر گرفته شده و دکوراسیون اسکاندیناوی باید دارای اشکال مختلف نورپردازی باشد تا نور کافی در کل فضا داشته باشد. بنابراین یکی از ویژگی دیگری که در این سبک به چشم می خورد، وجود نور فراوان است. به عبارتی وجود پنجره هایی بزرگ و یا قدی یکی از اصول اجرایی دکوراسیون اسکاندیناوی است. دلیل چنین امری این است که نور طبیعی باعث انتقال آرامش به محیط و افراد حاضر در آنجا شده و جدا از آن سبب دلبازتر نشان دادن فضای مورد نظر می شود.

اگر در اتاق خواب شما پنجره ای بزرگ وجود ندارد از سایر لوازم روشن کننده استفاده کنید. آباژور ها و لامپ های ریسه ای انتخاب مناسبی برای اتاق خواب خانه شما که به سبک اسکاندیناوی می باشد. اما برای این که سبک اسکاندیناوی در اتاق خواب را به نمایش بگذارید شمع ها را نیز فراموش نکنید.

نورپردازی به سبک اسکاندیناوی

·        المان ها و وسایل تزیینی در سبک اسکاندیناوی

در این سبک از وسایل تزئینی زیادی استفاده نمی‌شود. دکوریجات به صورت ساده و متداول انتخاب می­شوند و با هماهنگی و نظم خاصی در کنار یکدیگر قرار می­گیرند.

به عنوان سبک اسکاندیناوی از مدل مبلمان‌های مدرن، براق، ساده و زیبا در طراحی فضای خود استفاده می کند.

همچنین قطعات با پوشش فلزی، یکی دیگر از ترندهای محبوب در سبک اسکاندیناوی می‌باشد. آویز و دیوارکوب‎های از مس و برنج می‌توانند درخشش خاصی به اتاق شما دهند.

اتاق خواب به سبک اسکاندیناوی

از المان ها جذاب دیگر در دکوراسیون اسکاندیناوی تابلو های کوچک و بزرگی هستند که می توان آن ها را با تنالیته های رنگی خنثی در کنار یکدیگر استفاده کرد. بسیاری از از این تابلو ها، حرذوف ها جملاتی هستیند که به رنگ مشکی در زمینه های خاکستری و سفید طراحی شده اند. این تابلو ها می توانند در قالب قاب عکس های کوچک که در کنار هم روی دیوار اویز شده باشند به چشم بخورند و یا در ابعاد بزرگ به صورت تک روی دیوار نصب شوند.

گل و گیاه تازه شاید ظاهر لوکسی نداشته باشند، اما مطمئنا یکی از ضروریات دکوراسیون اسکاندیناوی هستند. شما به کمک این عناصر زنده می‌توانید حس و حال باطراوتی را به خانه‌تان اضافه کرده و زیبایی محیط زندگی‌تان را چندین برابر نمایید.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون کلام آخر

و در آخر باید بگوییم که سبک دکوراسیون اسکاندیناوی و استفاده از آن در اتاق خواب ، آشپزخانه و اتاق نشیمن ، دارای زیبایی ساده و غیر پیچیده است که ترکیبی از دکوریجات و وسایل ساده است. طراحی صادقانه و بی آلایش این سبک دکوراسیون، آن را  تبدیل به یکی از سبک های پرطرفدار در بین مردم  جهان کرده است.

جهت طراحی داخلی اتاق خواب ، آشپزخانه ، و سالن پذیرایی خانه خود به سبک اسکاندیناوی ، طراحی نما ، نوسازی و یا بازسازی منزل خود می توانید به طراحان و متخصصان شارین مراجعه نمایید. آن ها با مهارت کامل خواسته و نیاز های شما را در نهایت هنر و سلیقه و در کم ترین زمان ممکن به اجرا در می آورند. جهت تحقق رویا هاتان با شماره ۹۱۰۰۷۰۰۵_۰۲۱ با شارین در ارتباط باشید.