31
خرداد

سبک رترو در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه طراحی داخلی به سبک رترو گزینه پرکاربردی برای دکوراسیون داخلی می باشد؛ شاید دلیل آن هم خسته شدن انسان ها از سادگی و یکنواختی باشد. از این رو دانستن المان ها و فاکتور های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی به این شیوه به ما کمک می کند تا از این سبک به بهترین شکل ایده بگیریم. برای آشنایی با سبک رترو و ویژگی های این سبک در دکوراسیون خانه “اتاق نشیمن” ، “اتاق خواب” ، ” آشپزخانه ” و سایر قسمت های خانه می توانید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا دکوراسیون رترو را که الهام بخش از طرح های دوران گذشته می باشد، به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

طراحی داخلی رترو

تعریف سبک رترو

رترو یکی از سبک های طراحی داخلی است که با نگاه به گذشته شکل گرفته است. به عنوان مثال این سبک با بهره گیری از عناصر مربوط به دهه های ۵۰ و ۶۰ میلادی و هنر پاپ و… ایجاد شود.

خود کلمه ی رترو در زبان انگلیسی به معنای طرح یا دیزاینی است که به عمد به گذشته نگاه دارد و آن را بازسازی می کند.

در این سبک از برندهای روز در زمان‌های گذشته و تم قدیمی استفاده می‌شد. با این وجود اگر امروزه از طبیعتی که در پاره‌ای از تاریخ استفاده می‌شد، در کنار مدرنیزاسیون استفاده شود، به آن سبک رترو یا رترو دیزاین گفته می‌شود.

در دنیای طراحان، رترو به عنوان سبکی متشکل از چندین سبک شناخته می شود. این سبک به دلیل تنوع و گستردگی قدرت انتخاب را بیشتر می کند و می تواند کاملا شخصی و منحصربفرد شود. دکوراسیون سبک رترو اغلب یک انتخاب شخصی است. این سبک می تواند برای شخصی جذاب باشد و حس نوستالژی در او ایجاد کند.

 

دکوراسیون خانه سبک رترو

ویژگی های سبک رترو در دکوراسیون

 این سبک ویژگی‌های بسیار زیادی دارد. سبک رترو به دلیل مجموعه رنگی، سرزندگی اش و ساختار ها و فرم های غیرمعمولش بسیار متفاوت است، به عنوان مثال در آشپزخانه ای به سبک رترو کابینت ها و بدنه کابینت ها از جنس فلز هستند و رنگشان نیز رنگ های سرد و تازه متناسب با فلز می باشد. و همین تفاوت رنگ ها و استفاده از رنگ ها زیبایی فضا را دو چندان می کند.

تنها کاری که باید برای اجرای این طرح انجام دهید، رعایت چند نکته خیلی ساده ولی مهم می‌باشد که در ادامه مقاله به آن ها اشاره می‌کنیم.

متریال و بافت در دکوراسیون سبک رترو

طیف متریال و بافت های  قابل استفاده در رترو گشترده است به عنوان مثال می تواند به کف پوش های چوبی و وینیل، سنگ مرمر، گچ، پلی استر  پارچه های مخمل و … اشاره کرد.

 

المان های سبک رترو

ترکیب رنگ در طراحی داخلی رترو

در سبک رترو از رنگ های مختلفی می توان استفاده کرد. بیشتر ایده های طراحی دکوراسیون رترو با رنگ های تند، نقوش پیچیده و طراحی کلی می‌باشند و نمی‌توان آن‌ها را ندیده گرفت.

در دکوراسیون رترو انواع رنگ های روشن مثل زرد و نارنجی، بنفش و صورتی، قرمز، سبز روشن و… مشاهده می شود که احساس سرزندگی و نشاط دیوانه واری را منتقل می کنند. نکته‌ای که در اینجا باید به آن دقت کرد این است که برای ایجاد رنگ در منزل نباید خانه را به یک شهربازی تبدیل کرد. رنگ‌ها باید بی‌نهایت زنده و همخوان با یکدیگر انتخاب شوند.

 

رنگ بندی دکوراسیون رترو

نورپردازی در دکوراسیون سبک رترو

از مهم ترین نکاتی که برای دکوراسیون داخلی به سبک رترو باید در نظر داشته باشید نورپردازی می‌باشد.

در سبک رترو از لامپ‌ها و چراغ‌های زمینی یا لامپ های آرک فلزی استفاده می‌کنند، در این سبک گزینه‌هایی مانند آباژور بسیار مناسب و پرکاربرد می‌باشند.

همچنین از لامپ‌های ریسه‌ای نیز در این سبک به کار می‌برند. سهم زیادی از نورپردازی این سبک به نور زرد اختصاص داده شده است این رنگ در کنار رنگ های تند موجود در فضا ترکیب زیبایی را به وجود می‌آورد.

 

آشپزخانه رترو

المان ها و وسایل تزیینی در سبک رترو

در این سبک بر خلاف سبک مینیمال که می‌توان اکسسوری‌های محدودی را در فضای منزل به کار برد می‌توان از اکسسوری های متنوع و زیادی استفاده نمود.

استفاده از مجسمه‌ها در این سبک جایگاه ویژه‌ای دارد. همچنین استفاده از مبلمان کشیده و کتابخانه های قدی، چهارپایه های بلند، میز های اصلی کلاسیک و… از جمله المان های پرکاربرد در این سبک است.

 

اتاق خواب رترو

 

کلام آخر

اگر به سبک رترو برای طراحی داخلی علاقه دارید، همین حالا اقدام نمایید. با کمک نکاتی که گفته شد و داشتن کمی جسارت در کنار آن ها می توانید خانه ای زیبا به سبک رترو داشته باشید و توجه همه را جلب نمایید.

برای اجرای طراحی داخلی قسمت های مختلف خانه خود مانند آشپزخانه و اتاق خواب ، به سبک رترو باید نکات بسیار زیادی را انجام دهید تا بتوانید حس شادابی و سرزندگی را ایجاد کنید. این سبک از سبک های مدرنی می باشد که امروزه مورد استقبال افراد زیادی قرار دارد. برای طراحی و اجرای دکوراسیون سبک رترو در خانه خود نیاز به یک یا چند طراح داخلی حرفه ای دارید، از این رو می توانید تیم شارین را برای دیزاین منزلتان انتخاب نمایید. شارین با انتخاب صحیح و خلاقانه متریال های مناسب برای پارتیشن ، کاغذدیواری و اکسسوری های جذاب دکوراسیونی منفاوت با سبک رترو را به شما هدیه خواهد داد. جهت ثبت سفارش و مشاهده پروژه های بیشتر می توانید به سایت شارین مراجعه کرده و یا با شماره ۹۱۰۰۷۰۰۵_۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.