06
اردیبهشت

کاربرد پانل های چوبی در دکوراسیون داخلی خانه

در بین متریال های متفاوتی که برای ساخت و طراحی خانه ها و سازه های متفاوت استفاده می شود، می توان گفت که چوب از دیرباز تاکنون در زمره متریال های پر استفاده و بسیار پر طرفدار است و در سراسر دنیا از آن به گونه های متفاوتی در ساخت و طراحی داخلی خانه ها استفاده می شود. ساخته های چوبی در گذر زمان و با ورود تکنولوژی، به لحاظ کارآیی اهمیت خود را از دست نداده اند، خصوصا در دکوراسیون کلاسیک ، همیشه چوب عنصر اساسی بوده و در متن ماجرا حضور داشته است. یکی از کاربردی ترین المان های چوبی پانل های چوبی می باشند که به روش های مختلف می توان آن را در دکوراسیون داخلی خانه و حتی محیط های اداری و حتی رستوران ها، به کار برد. در ادامه این مقاله می توانید با کاربرد پانل های چوبی در دکوراسیون داخلی خانه و استفاده از این پنل ها به عنوان دکوری آشنایی بسیاری پیدا کنید.

پنل های چوبی در دکوراسیون

پانل چوبی در دکوراسیون

پانل ( پنل ) چوبی

پانل های چوبی تخته چوب هایی هستند که با آرایش منظم و خاصی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و قابل استفاده در محیط های مختلف و قسمت های زیادی از خانه مانند: دیوار، سقف، سایه بان و… می باشند. ساختار این پنل ها به گونه ای است که مرز هایی بین هر کدام از آن ها می باشد و هر لایه به صورت جدا ساخته شده و به آرامی در کنار لایه بعدی خود متصل می شود.

پانل های چوبی از نظر زیبایی بی نظیر هستند، به نحوی که اگر به خانه های مدرن امروزی نگاهی بیندازید متوجه زیبایی و جذابیت منحصر به فرد آن ها خواهید شد. انواع پانل های چوبی در رنگ های متنوع، امکان های بی شماری از دکوراسیون اتاق نشیمن رادر اختیار طراحان قرار داده و موجب ایجاد فضایی زیبا خواهد شد. این پانل ها در قسمت های مختلف یک ساختمان چه قسمت بیرونی و چه در دکوراسیون داخلی می تواند به کار برده شود. در ادامه کاربرد های آن را برای شما شرح خواهیم داد.

کاربرد پنل چوبی

کاربرد پانل های چوبی

·        تفکیک فضا با پانل های چوبی

از پانل های چوبی می توان به عنوان پارتیشن جهت تفکیک فضا های مختلفی از دکوراسیون خانه به بهترین و زیبا ترین شکل ممکن استفاده نمود. می توان بخش های از خانه مانند راهرو و یا اتاق خواب که برای انجام برخی کارها نیاز داشته را تفکیک کرده و یا به عنوان پنل دکوری چوبی تفکیک فضا از آن ها استفاده نمایید.

اگر شما تمایل دارید بخشی از اتاق نشیمن یا اتاق خواب را از سایر بخش های اتاق جدا نمایید، می توانید از پنل چوبی رنگ تیره یا روشن استفاده نمایید. اگر فضای مورد نظر شما کوچک می باشد بهتر است برای دلباز و روشن تر به نظر رسیدن فضا از پنل های چوبی به رنگ های روشن استفاده نمایید.

پنل چوبی

·        ایجاد نمای سه بعدی با پانل های چوبی

یکی از مدرن ترین روش ها برای استفاده از پنل های چوبی با رنگ ها و طرح های مختلف، استفاده از آن ها به عنوان طرح های سه بعدی می باشد که جذابیت و زیبایی فضای خانه شما را چندین برابر می کند و شما می توانید طرح هایی از اشکال هندسی به صورت سه بعدی را به گونه ای خلاقانه در محیط خانه خود استفاده نمایید. جهت ایجاد نمایی سه بعدی می توانید انواع پانل های چوبی بزرگ با ارتفاعی متفاوت یا پانل چوبی کوچک با سایز های مختلف را انتخاب نمایید.

پنل چوبی سه بعدی

·        استفاده از پانل های چوبی برای تزیین دیوار پشت تخت خواب

یکی از زیباترین کاربرد های پنل های چوبی استفاده از آن ها در دیوار های داخلی خانه از جمله دیوار کانونی اتاق خواب یعنی دیوار پشت تخت خواب می باشد. آن قسمت از اتاق خواب که تخت خواب در آن جا قرار دارد نقطه کانونی اتاق می باشد، بنابراین جهت متفاوت کردن آن نسبت به سایر دیوار ها می توان از این پنل ها استفاده نمود.

پانل چوبی در دیوار اتاق خواب

·        استفاده از پانل های چوبی در دیوار شومینه

فضای خالی شومینه یکی از مناسب ترین فضا ها و بهترین دیوار ها برای استفاده از پانل های چوبی در محیط خانه می باشد. استفاده از پنل های چوبی در این نقطه از فضا خانه سبب می شود هزینه کمتری نسبت به استفاده از سنگ و یا آجر متحمل شوید و همچنین این اماکن را نیز فراهم می آورد که این دیوار را به نقطه کانونی خانه خود تبدیل کنید.

پانل چوبی در دیوار شومینه

 

دیوار با پانل چوبی·        استفاده از پنل های چوبی در ساخت درب

درب های داخلی چوبی مورد استفاده در دکوراسیون خانه که با استفاده از پنل های چوبی ساخته شده باشند از پر طرفدار ترین المان های چوبی در دکور خانه می باشند. به خصوص اگر دارای رنگ خاصی باشند جذابین غضا را دو چندان می کنند.

کاربرد پنل چوبی در دکور کلام آخر

با توجه به موارد ذکر شده در مطالب بالا می توان نتیجه گرفت که پنل های چوبی دارای کاربرد های گسترده ای در دکوراسیون منزل می باشند و از آن ها می توان با طرح ها و رنگ های متفاوتی استفاده نمود که به سلیقه شخصی و ابعاد مورد نظر شما بستگی دارد.

اگر قصد طراحی دکوراسیون خانه خود با انواع طرح ها و پنل های چوبی دارید می توانید از متخصصان و تیم حرفه ای شارین کمک بگیرید. و از این طریق خانه رویایی خود را دکور کنید. جهت ارتباط با مشاوران و طراحان شارین برای دکوراسیون ، بازسازی خانه و طراحی نما ساختمان خود می توانید با شماره ۹۱۰۰۷۰۰۵_۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان پیش از ثبت سفارش خود نیز بهره مند شوید.