30
خرداد

با مزایا و معایب کابینت های گلاس آشپزخانه آشنا شویم

اگر از یک طراح دکوراسیون بخواهید برای آشپزخانه شما کابینت طراحی و اجرا کند با توجه به بودجه و سبک دکور داخلی منزل قطعا پیشنهاد های مختلفی از جمله کابینت فلزی، کابینت PVC، کابینت چوبی و … خواهد داد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و جلوه ای متفاوت در طراحی داخلی ایجاد می کنند. البته طراح بر اساس تجربیاتی که دارد شما را راهنمایی می کند اما تصمیم گیری نهایی با شما خواهد بود و بهتر است اولا اطلاعات جامع و کافی در خصوص هر کدام از انواع کابینت ها داشته باشید و دوما قبل از هر هزینه ای از مشاوران خبره راهنمایی بگیرید تا بهترین تصمیم را بگیرید. در این مقاله مزایا و معایب کابینت های گلاس را که یکی از جدید ترین انواع کابینت آشپزخانه  است و مزایای خوبی دارد بررسی خواهیم نمود. کابینت‌ های گلاس بر پایه ام دی اف و با روکشی از پلکسی گلاس (نوعی پلاستیک) می باشد و ظاهری براق، شفاف و شیشه‌ای شکل در آشپزخانه ایجاد می کند.

کابینت مشکی براق آشپزخانه

مزایای کابینت های گلاس

کابینت های گلاس، جزء کابینت های مدرن به حساب می آید و انتخاب آن برای آشپزخانه تجربه خوبی خواهد بود. بررسی مزایا و معایب کابینت های گلاس به روشن شدن ذهن و انتخاب صحیح کابینت بسیار کمک خواهد کرد.

  • زیبایی نهفته در سادگی

از مزایای کابینت هایگلاس سادگی آن است. این سادگی باعث می شود تا در هنگام سفارش برای ساخت کابینت در انتخاب طرح محدودیت نداشته باشیم و در عین حال هماهنگ کردن رنگ سایر اجزا و وسایل آشپزخانه با کابینت ها بسیار راحت تر و بهتر انجام خواهد شد.

کابینت سفید و بنفش براق آشپزخانه

  • درخشندگی و بازتاب نور

از مزایای کابینت های گلاس درخشندگی و زیبایی این کابینت ها است. استفاده از کابینت‌ های گلاس در آشپزخانه‌های کوچک و تاریک به فضا سازی کمک خواهد کرد. درخشندگی و انعکاس نور که حاصل جنس روکش شفاف این نوع از کابینت است، فضایی روشن و بی نظیر را مهمان آشپزخانه می‌کند.

کابینت براق مناسب آشپزخانه کوچک

 

  •  تمیز کردن آسان

یکی از موضوعات اصلی در خرید کابینت، راحتی در تمیز کردن و نظافت آن است. یک کابینت خوب علاوه بر داشتن جنس مرغوب و ظاهری زیبا، به راحتی تمیز می شود. از آن جایی که سطح کابینت های گلاس کاملا صاف و براق است، موجب سهولت در تمیزی می‌شود. شما می‌توانید آن را به آسانی با یک دستمال نمناک تمیز کنید. بنابراین اگر به دنبال این هستید که کابینت سریع تمیز شود، این مدل بهترین انتخاب است.

مزایای کابینت های گلاس

 

  • ضد گرد و غبار

روکش پلکسی گلاس این کابینت گرد و غبار زیادی به خود نمی گیرد و حتی اگر در زمان طولانی لایه ای از گردو غبار روی آن نشسته باشد به راحتی با یک دستمال نم دار پاک می شود. برای همین است که نگه داری این کابینت ها بسیار راحت است.

کابینت با طرح جزیره نیم دایره

  •  تنوع طرح و رنگ در کابینت های گلاس

از دیگر مزایای کابینت های گلاس تنوع در طرح و رنگ آن ها است. شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود، هر طرح و رنگی که می‌خواهید را انتخاب کنید. اگر ساده پسند هستید، می‌توانید طرح ساده آن را سفارش دهید. اگر هم به دنبال طرح‌های متفاوت و شلوغ هستید، می‌توانید سبک موج دار را انتخاب کنید. ترکیب رنگ های گرم و سرد و یا خنثی با یک دیگر نیز بسیار زیبا خواهند شد.
با مطالعه مقاله پرطرفدارترین رنگ های کابینت های گلاس با رنگ هایی از این نوع کابینت که بیشترین خواهان را دارد آشنا شوید.

کابینت های گلاس با کانتر بزرگ

  • مقاومت در برابر حرارت و رطوبت

در واقع مقاومت در برابر حرارت و رطوبت از ویژگی هایی است که در هر دو دسته مزایا و معایب کابینت های گلاس دسته بندی می شوند چرا که به طور پیش فرض به دلیل روکش پلکسی گلس این کابینت ها، مقاومت خوبی در برابر حرارت و رطوبت دارند و این مساله از مزایای کابینت های گلاس می باشد اما در صورتی که روکش کابینت آسیب ببیند رطوبت به داخل آن نفوذ می کند و در برابر آن مقاومت خود را از دست می دهد.

کابینت های گلاس بنفش

  • مقرون به صرفه

کابینت های گلاس به نسبت جدید و متنوع بودن، قیمت خوبی دارند و مقرون به صرفه هستند.

کابینت های گلس بسیار شیک

معایب کابینت های گلاس

وقتی مزایا و معایب کابینت های گلاس را در کنار هم ببینید نگاه واقع بینانه تر نسبت به آن خواهید داشت و تصمیم بهتر و جامع تری برای انتخاب کابینت خواهید گرفت.

  •  باقی ماندن اثر انگشت و لکه

اگرچه لکه ‌های ایجاد شده در کابینت هایگلاس سریعا پاک می‌شود، اما خیلی راحت هم لک بر می‌دارد و جای انگشتان بر روی آن می ماند و به علت صفحه براقی که دارد، لکه‌ها را به آسانی نشان می‌دهد. بنابراین اگر در منزل کودک خردسال داشته و قصد سفارش کابینت های گلاس را دارید این مساله را مدنظر داشته باشید.

مزایا و معایب کابینت های گلس

  • مقاومت کم در برابر خط و خش

شاید بزرگ ترین معایب کابینت های گلاس ایجاد خش و آسیب لایه بیرونی به هنگام برخورد اجسام تیز و سخت با سطح آن باشد. در واقع باید در نگهداری آن مراقب باشید.

مزایای کابینت های گلس

کابینت های گلس زیبا

کابینت های گلس چندرنگ

  • زرد شدن سطح کابینت

از معایب کابینت های گلاس مشکل زرد شدن آن می باشد که اغلب در کابینت های گلاس سفید و در شرایط خاص بوجود خواهد آمد. منظور از شرایط خاص:

  • نور مستقیم خورشید

اگه آشپزخانه کاملا نورگیر باشد و ساعات طولانی از روز در معرض مستقیم نور خورشید باشند که البته این مساله با استفاده از پرده مناسب قابل پیش گیری است.

  • دیر تمیز کردن لکه روغن

اگر لکه چربی و روغن مدت زیادی روی سطح کابینت بماند باعث ثابت شدن رنگ آن و زرد شدن سطح کابینت خواهد شد.

کابینت های گلس صورتی

از طریق مشورت با مشاورین شرکت جهان ساخت شارین، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد مزایا و معایب کابینت هایگلاس دریافت کنید، سپس اقدام به ساخت و سفارش کابینت نمایید. تماس با متخصصان شارین آرک از طریق شماره ۹۱۰۰۷۰۰۵_۰۲۱ میسر می باشد.